Njøs, som tjente seg rik på Sense, har startet et nytt mobilselskap som han mener er like epokergjørende som Sense var i sin til. Sense var det første mobilselskapet som startet opp uten eget nett. I dag er det 25 mobilaktører der ute som gjør det samme. Gjennom ComCom skal Mjøs tilby mobilkundene reklame for dem som vil ha det, melder Dagens Næringsliv.– Vi skal bli en tradisjonell mobilaktør som henvender seg til både bedrifts- og forbrukermarkedet. Samtidig skal vi dyrke opp et marked innen reklamefinansiert mobiltelefoni. Vi kommer til å lansere reklametjenenstene i løpet av våren, sier Mjøs.
Reklametjenestene er spesielt myntet på unge brukere.
– Vi skal lansere posisjoneringsreklame. Hvis abonnenten går forbi en pizzakjede, kommer en reklame som forteller hvor mye rabatt personen kan få ved å kjøpe pizza. Ved å benytte en strekkode vil abonnenten få avslag på pizzaen. Vi får registrert et salg, abonnenten får rabatt og annonsøren får økte inntekter, sier han.
Jo flere reklamerte produkter abonnenten kjøper, desto rimeliger bir telefonregningen. Mjøs har ambisjoner om å få mellom 35.000 og 50.000 kunder første året, ifølge DN.
Artikkelen er også publisert hos Kreativt Forum .
No comments:
Post a Comment