Thursday, February 8, 2007

Tillater SMS reklame!

Her er vilkårene
  • Næringsdrivende trenger samtykke fra mottakeren for å kunne sende markedsføring ved hjelp av e-post, SMS, faks og lignende til fysiske personer.
  • Næringsdrivende kan også sende slik markedsføring om de har et kundeforhold til mottakeren. De kan riktig nok bare sende reklame for tilsvarende tjenester eller produkter som la grunnlaget for kundeforholdet, og de må informere mottakeren om at de vil sende slik markedsføring før første utsending.
  • Mottakeren skal alltid ha mulighet til å takke nei til slik markedsføring, og en skal når som helst kunne si stopp.
  • Mindreårige under 15 år kan ikke samtykke til slik markedsføring. Det må eventuelt foreldrene gjøre på vegne av ungene sine.
  • Næringsdrivende kan ikke kreve at en må samtykke til markedsføring for å kjøpe en

Les hele saken på DN.no

Wednesday, February 7, 2007

Love at first SMS

Valentines Day nærmer seg og i England har FanyU2 tatt konsekvensen av dette
De lanserer 14.02 en ny matching tjeneste som er like enkel som den antagelig blir lønnsom.
For 2 pund kan du sende inn nummeret til en person du liker( jepp forutsetter at du vet etternavnet på personen/har nummeret) Dersom du skulle være så heldig at den/de personen du liker har registrert inn ditt nummer også får begge to en romantisk tekstmelding som bekrefter begges interesse!

Så her er det bare å sende i vei!

2007 blir det store mobilåret!

Ekspertene har talt - 2007 blir året da mobilreklame tar av for fullt!

Analytikerne er enige om at trenden nå er stadig mer mobile konsumenter som går bort fra traisjonelle media kanaler og som utvikler et nærmest emosjonelt forhold til sin telefon. Den blir personlig og unik på en måte som ingen andre kanaler klarer å oppnå!
Bare i USA er markedet for mobil markedsføring estimert i 2011 til ca 4.8 milliarder USdollar!!

Les mer om fremtiden her!

Monday, February 5, 2007

Mobisodes mot nye høyder


Amp'd Mobile har annonsert et nytt samarbeid med b.la Jack Black- produseren til den kjente tv serien 24. Sammen skal de lage egne originale serier kun beregnet på mobil bruk.
Dagens ungdom forventer mer og bedre underholdning til deres trådløse enheter. Ambisjonene for AMP er å bygge opp en ny HBO - tilpasset mobilen, sier Seth Cummings, Senior VP AMP`d


Forfatterene Dan Greany ("The Simpsons") og Tony Barbieri ("Jimmy Kimmel Live") og regisør Seath Kearsley ("Eight Crazy Nights") askal også samarbeide med Amp'd.

En gruppe av de største mobilselskapene i Europa føler seg nå tvunget til å gjøre et forsøk mot Google.

Vanligvis er de hverandres bitreste konkurrenter, og det skal mye til for at de skal snakke sammen, men er felles-trusselen stor nok søker fiender sammen.

Og trusselen heter Google. Frykten for at mobil søk skal bli stort og at det skal stå Google har fått en stor gruppe europeiske mobiloperatører til åpne diskusjoner om en søkesatsning.¨

Les hele artikkelen på digi.no

Selskapet ComCom, med Sense-gründerne Frank Mjøs og Svein Johnsen i spissen, satser på et reklamebasert mobilkonsept.

Njøs, som tjente seg rik på Sense, har startet et nytt mobilselskap som han mener er like epokergjørende som Sense var i sin til. Sense var det første mobilselskapet som startet opp uten eget nett. I dag er det 25 mobilaktører der ute som gjør det samme. Gjennom ComCom skal Mjøs tilby mobilkundene reklame for dem som vil ha det, melder Dagens Næringsliv.– Vi skal bli en tradisjonell mobilaktør som henvender seg til både bedrifts- og forbrukermarkedet. Samtidig skal vi dyrke opp et marked innen reklamefinansiert mobiltelefoni. Vi kommer til å lansere reklametjenenstene i løpet av våren, sier Mjøs.

Reklametjenestene er spesielt myntet på unge brukere.

– Vi skal lansere posisjoneringsreklame. Hvis abonnenten går forbi en pizzakjede, kommer en reklame som forteller hvor mye rabatt personen kan få ved å kjøpe pizza. Ved å benytte en strekkode vil abonnenten få avslag på pizzaen. Vi får registrert et salg, abonnenten får rabatt og annonsøren får økte inntekter, sier han.

Jo flere reklamerte produkter abonnenten kjøper, desto rimeliger bir telefonregningen. Mjøs har ambisjoner om å få mellom 35.000 og 50.000 kunder første året, ifølge DN.

Artikkelen er også publisert hos Kreativt Forum .